Volkswagen T-Cross Forum banner

Lane Assist Upgrade

8.3K views 6 replies 6 participants last post by  Bambazonke  
#1 ·
Hallo,

Ik vraag me af of iemand van jullie de "upgrade" naar rijstrookassistentie met rijstrookassistentiebegeleiding heeft gedaan. De meeste auto's hebben dit niet af fabriek, dit helpt je om het pingpong-effect te verwijderen en je in het midden van de rijstrook te houden.

Zo ja, wat is de exacte codering voor VCDS?

Bedankt.

#3 ·
Dat wordt standaard meegeleverd met de SEL-specificatie. Misschien verschillende uitvoeringen in andere landen, vandaar dat het ontbreekt?? Het is niet alleen VCDS-codering, je hebt ook de hardware nodig (radarsensor aan de voorkant en rijstrookassistentcamera in de voorruit).

#5 ·
Ik denk dat de OP denkt aan verkeersassistentie of hoe het momenteel ook heet, die de auto continu tussen de witte lijnen stuurt.

Voor zover ik weet is dit nog nooit beschikbaar geweest op de Cross. De onze is MY20 R line en zelfs die specificatie heeft alleen de 'zwerven'-versie (die ik heb veranderd om de laatste instelling te onthouden met OBD11, zodat we hem niet steeds hoeven uit te schakelen).

• Like
Reactions: Halin9
#6 ·
Kan bevestigen dat mijn 2021 R-Line geen Travel Assist had (actieve rijstrookgeleiding om u in het midden van de rijstrook te houden). Het had alleen passieve rijstrookassistentie.

#7 · (Edited)
Travel Assist is nu beschikbaar op de Australische Style- en R Line-modellen. Ik heb de codering voor de laatste, maar je hebt een nieuw stuur en een knipperlichthendel nodig met de Driver Assistance-knop nu aan het einde. De Travel Assist-activeringsknop (analoog wijzerplaat-embleem) heeft de Driver Assistance-knop (cirkel-embleem) op het stuur vervangen. Het goede nieuws is dat je Adaptive Lane Guidance, dat deel uitmaakt van Travel Assist, nog steeds kunt inschakelen zonder extra hardware met VCDS- of OBD11-software :). Dit verwijdert het pingpong-effect en houdt je in het midden van de rijstrook. Het is ideaal voor alleen snelweg- of autosnelweggebruik en maakt handsfree rijden tot 8 seconden mogelijk om een ​​drankfles te openen, een sandwich uit te pakken, enz. Daarna krijg je een waarschuwing op het dashboard om het stuur over te nemen, gevolgd door een paar hoorbare gongen. Als je dat niet doet, schakelt het zichzelf automatisch uit. Ik heb ACC, maar het zou moeten werken met degenen die een standaard cruise control en camera in de voorruit hebben.

De onderstaande codering zorgt er ook voor dat het voertuig de laatste instelling in MFD voor de Lane Assist-status onthoudt, d.w.z. aan of uit nadat het contact is uitgeschakeld en de auto is vergrendeld, en de optie inschakelt om Adaptive Lane Guidance in het infotainmentscherm in of uit te schakelen. Houd er rekening mee dat het oranje/groene Lane Assist-lampje op het instrumentenpaneel niet actief is wanneer Adaptive Lane Guidance is ingeschakeld en normaal gesproken vanaf ongeveer 60 km/u actief is.

Regeleenheid A5 (voor-/voorsprongcamera)
Beveiligingstoegang
Toegangscode 20103
Lange codering
Byte 9
Bit 0-1 Geheugenretentie Wijziging van Configuratie voor Lane Departure warning K115 => Configuratie voor Lane Departure warning K115 Laatste instelling
Byte 8
Bit 5-7 Interventiepunt Wijziging van Laat => Vroeg Instelling via Menu