Travel Assist is nu beschikbaar op de Australische Style- en R Line-modellen. Ik heb de codering voor de laatste, maar je hebt een nieuw stuur en een knipperlichthendel nodig met de Driver Assistance-knop nu aan het einde. De Travel Assist-activeringsknop (analoog wijzerplaat-embleem) heeft de Driver Assistance-knop (cirkel-embleem) op het stuur vervangen. Het goede nieuws is dat je Adaptive Lane Guidance, dat deel uitmaakt van Travel Assist, nog steeds kunt inschakelen zonder extra hardware met VCDS- of OBD11-software

. Dit verwijdert het pingpong-effect en houdt je in het midden van de rijstrook. Het is ideaal voor alleen snelweg- of autosnelweggebruik en maakt handsfree rijden tot 8 seconden mogelijk om een ​​drankfles te openen, een sandwich uit te pakken, enz. Daarna krijg je een waarschuwing op het dashboard om het stuur over te nemen, gevolgd door een paar hoorbare gongen. Als je dat niet doet, schakelt het zichzelf automatisch uit. Ik heb ACC, maar het zou moeten werken met degenen die een standaard cruise control en camera in de voorruit hebben.
De onderstaande codering zorgt er ook voor dat het voertuig de laatste instelling in MFD voor de Lane Assist-status onthoudt, d.w.z. aan of uit nadat het contact is uitgeschakeld en de auto is vergrendeld, en de optie inschakelt om Adaptive Lane Guidance in het infotainmentscherm in of uit te schakelen. Houd er rekening mee dat het oranje/groene Lane Assist-lampje op het instrumentenpaneel niet actief is wanneer Adaptive Lane Guidance is ingeschakeld en normaal gesproken vanaf ongeveer 60 km/u actief is.
Regeleenheid A5 (voor-/voorsprongcamera)
Beveiligingstoegang
Toegangscode 20103
Lange codering
Byte 9
Bit 0-1 Geheugenretentie Wijziging van Configuratie voor Lane Departure warning K115 => Configuratie voor Lane Departure warning K115 Laatste instelling
Byte 8
Bit 5-7 Interventiepunt Wijziging van Laat => Vroeg Instelling via Menu